Jak podkreślają kanadyjscy edukatorzy, odpowiedzialni za stworzenie jednego z najlepszych systemów kształcenia na świecie, czas spędzony przez dzieci w przedszkolu pod opieką dobrze przygotowanych opiekunów i nauczycieli powinien być pierwszym podstawowym poziomem edukacji i jest równie ważny, jak wszystkie kolejne etapy.
Pierwsze 1000 dni od momentu poczęcia do 2 roku życia są ważne dla rozwoju mózgu, a rodzaj opieki, jaką dziecko otrzymuje, wpływa na jego zdolności reakcji i radzenia sobie ze stymulacją i emocjami. W ciągu kolejnych 1000 dni, od około 2 do 5 roku życia, czyli właśnie w wieku przedszkolnym (w Kanadzie edukacja szkolna rozpoczyna się do 6 roku życia), sieci neuronalne w mózgu rozwijają się i umożliwiają rozwój umiejętności społecznych, emocjonalnych i myślowych, które są niezbędne do tego, aby dziecko pokochało naukę i chciało się uczyć przez całe życie.
Wiek przedszkolny, to okres, w którym dzieci rozwijają zdolności myślenia, takie jak planowanie, rozumienie czyichś myśli i motywacji, przetwarzanie informacji, zadawanie pytań, kreatywne myślenie i ocenianie informacji. Język jest kluczowym narzędziem, które pomaga dzieciom komunikować się, zarządzać emocjami, negocjować i budować umiejętności myślenia.
Eksperci Maple Bear zapraszają na spotkanie, podczas którego będzie można dowiedzieć się, jakie odkrycia i badania naukowe stoją za decyzjami najbardziej rozwiniętych krajów, aby formalną edukację dzieci rozpoczynać jak najwcześniej. Na spotkaniu będziemy mówić również o tym, jak Maple Bear w praktyce realizuje kanadyjskie strategie edukacyjne na poziomie edukacji przedszkolnej.
Na spotkanie zapraszają dyrektorki przedszkoli Maple Bear Kraków i Maple Bear Wrocław, które opowiedzą o programie nauczania, sposobie organizacji przestrzeni, metodyce, materiałach oraz znaczeniu zabawy i kreatywności w rozwijaniu umiejętności niezbędnych do uczenia się przez całe życie.